woensdag 5 april 2017

ELO implementatie

Aventus verteld over hun ELO avontuur op weg naar hun derde ELO. Aventus gebruikte "Learning for You" en gaat nu naar Onderwijs online. Vooral financiële motieven hebben geleid tot de nieuwe keus. Er is een PVE gemaakt en dat leidde naar Onderwijs Online.
De beheerslast was een andere reden om opnieuw de ELO uitdaging te bekijken. Aventus gebruikt al Trajectplanner dat sluit goed aan op de Onderwijs Online (zelfde leverancier).

Wat nu het onderwijsconcept is en waar de ELO een plek moet krijgen werd niet echt duidelijk tijdens deze sessie, maar die vraag had ik gewoon moeten stellen.

Implementatie betekende stoppen met Learning for You en enthousiaste collega's zoeken op basis van het gedachtengoed van o.a. de tweede keynote Arend Aron. Daar zijn kleine projecten uit voortgekomen en oa instructie kaarten gemaakt. Daarnaast zijn er filmpjes, handleidingen en korte instructies gemaakt inde betreffende omgeving, Er is nu dus een online training beschikbaar in de betreffende omgeving.

Daarna zijn er Aventus breed keuzes gemaakt op basis van 5 arrangementen.

Keuze 1 was niks doen, bv een niveau 2 team dat hier voor koos
Keuze 2 was content bouwen
Keuze 3 hoe ga ik om met projecten
Keuze 4 combi 2 en 3
Keuze  5 andere mogelijkheden

Alle content moest opnieuw geladen worden, naast klas en individuele kenmerken van studenten.
Dat leidde op een aantal plekken tot weerstand

De sector Techniek en mobiel koos helemaal niet voor één vd vijf arrangementen.
Maar gewoon voor wat heb je nodig.
Niet omdat moet, maar omdat kan.
Dan is er dus wel een handige Henkie nodig mode zaak te begeleiden.
Aventus is inmiddels met zijn derde ELO gestart en bereikt een klein gedeelte vd school

Op basis van een enquête blijkt dat 70% van de docenten niet weet dat er een ELO is.
Het blijkt lastig om de doelgroep te bereiken en er zijn veel argumenten om het niet te doen.

Hoe nu wel is dan een vraag.
Belangrijk is natuurlijk dat de organisatie iets wil.








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen